SMA West, Masterclass : Commerciële breintechnieken

Kaart onbeschikbaar

Datum/Tijd
Datum: donderdag 21 februari 2019
Tijd: 17:00-21:00

Locatie
ALD


SMA Sales Event 2018 Stefan RenkemaAls sales professional bevinden we ons in een bijzonder spanningsveld. Enerzijds is er de enorme hoeveelheid data die we tot onze beschikking hebben. Door het gedrag van de klant tot op de millimeter nauwkeurig te volgen, kunnen we steeds beter voorspellen wat zijn volgende stap gaat zijn, soms tot op het enge af. En door daar vervolgens net wat slimmer op in te spelen dan de concurrent, vergroten we de kans dat de klant voor ons kiest. Anderzijds lijkt er een groeiende behoefte aan ‘de mens achter de data’. Aan authenticiteit. Want hoe goed een algoritme ook is, het blijft een machine die een suggestie doet aan een mens. En ergens roept dat bij veel mensen toch een ‘unheimisch’ gevoel op. Hoewel die enorme bergen data niet meer gaan verdwijnen, ligt daar straks echter niet het échte  onderscheidende vermogen voor een sales professional. Dat ligt eerder in de manier waarop wij als authentieke personen (duurzaam) waarde toevoegen aan tafel bij de klant. Duurzaamheid begint, net als veel andere dingen namelijk uiteindelijk gewoon bij jezelf.

 

In deze Masterclass gaan daarom we aan de slag met een aantal breintechnieken die een positief effect hebben op je eigen duurzaamheid. We gaan bijvoorbeeld werken aan het verhogen van je mentale uithoudingsvermogen. Er komen breintechnieken voorbij waarmee je kunt voorkomen dat je ten prooi valt aan ‘informatie-obesitas’ of ‘time-starvation’. Aandoeningen die, net als burn-out,  continu op de loer liggen in een beroep waarin we dagelijks gemiddeld 48 Gigabyte aan informatie binnenkrijgen. 

 

We bespreken daarnaast ook technieken waarmee je je eigen mentale creativiteit kunt vergroten. Want dat is waar klanten volgens recent onderzoek de komende jaren naar op zoek zijn: sales professionals die niet alleen oplossingen aandragen voor hun bestaande problemen. Maar die ook in staat zijn om creatieve manieren te vinden om problemen te voorkomen. Wanneer je als sales professional deze breintechnieken weet te combineren, geef je je eigen professionele duurzaamheid een stevige impuls. En daarmee leg je niet alleen de basis voor het creëren van duurzame klantrelaties, het is ook de basis voor duurzaam plezier in je werk! Reden genoeg dus om deze Masterclass te volgen. 

 

Biografie Stefan Renkema

 

20181008 Stefan Renkema Sales Event OostStefan Renkema is als hoofddocent Sales & Marketing verbonden aan de Hogeschool van Arnhem & Nijmegen (HAN). En sinds 2017 tevens directeur opleidingen van Your Ability Business School. Zijn passie ligt in het opleiden en ontwikkelen van sales talent, op alle niveaus. Op de HAN is hij tevens nauw betrokken bij het in 2017 opgezette onderzoekprogramma op het B2B sales vakgebied. Daarin vertegenwoordigt hij de HAN in nationale- en internationale samenwerkingsverbanden. Naast docent is hij tevens auteur en heeft hij inmiddels diverse titels op sales en marketinggebied gepubliceerd

Inschrijving

Deze bijeenkomst is uitverkocht.