Webhelp, nieuwe partner SMA

SMA Logo Webhelp

 

Webhelp Nederland: specialist in customer experience management

 

SMA Partnership Webhelp Eiso Bleeker Thiemo van SpellenWebhelp Nederland is specialist in customer experience management én sinds eind vorig jaar partner van de SMA. Commercieel Directeur Thiemo van Spellen ziet dit partnership als zeer waardevol. “Sinds mijn deelname aan de verkiezing voor Commercieel Directeur van het Jaar in 2013 ben ik nauw betrokken bij de SMA. Het netwerk is goed, de sfeer is positief en de diversiteit aan organisaties is zeer groot. Binnen de SMA gunnen de leden elkaar echt business en dat is zeer plezierig. Het is het enige platform met gelijkgestemden in het salesvak. Dat zorgt ervoor dat je ervaringen kunt delen en kunt sparren over bepaalde vraagstukken. Als je jezelf als salesprofessional wilt ontwikkelen, kun je niet zonder deze netwerk- en kennisdelingsmomenten. Als Commercieel Directeur van Webhelp Nederland sta ik voor het realiseren van groei. Het is dan belangrijk om als salesteam ook te blijven ontwikkelen op eigen vakgebied. Door deel te nemen aan bijeenkomsten en peergroups doe je inspiratie op en verkrijg je nieuwe inzichten.

 

In de jaren 80 zijn wij onder de naam SNT gestart als facilitair contactcenter. Nu – dertig jaar later – zijn we nationaal en internationaal specialist en partner in customer experience management. Dat is best bijzonder, omdat we in een markt opereren waarin traditioneel veel bepaald wordt door grote tendercontracten. Bovendien zijn er op ons vakgebied meerdere aanbieders die zich in de ogen van de klant wellicht nauwelijks van elkaar onderscheiden in hun dienstverlening. Daarom zullen wij ons goed moeten weten te onderscheiden door de manier waarop wij de markt benaderen. De afgelopen jaren lag onze focus niet alleen op de uitvoering van de customer service voor onze opdrachtgevers (achterkant van het klantproces), maar we richten ons steeds meer op de gehele customer journey. Bij Webhelp draait het om beleving. Wij zijn veelal aan zet als het gaat om de afhandeling van het contactmoment met de consument (meer dan 90.000 contactmomenten per dag), maar dat is natuurlijk voor onze klant niet zijn of haar hoofddoelstelling. Dat contactmoment heeft verschillende aanleidingen en leidt bovendien vaak tot verschillende processen. Aan ons is het de uitdaging om te achterhalen wat de echte doelstelling van zowel de betreffende consument als onze opdrachtgever is. Alleen op die manier kunnen we oplossingen bieden die er toe doen. Of het nu gaat om de optimale customer experience, het verlagen van servicekosten of het werven van nieuwe klanten. Met de juiste combinatie van mensen en systemen voegen we belangrijke waarde toe.”