The IT Channel Company en SMA gaan samenwerken

IT-Channel-Company-logo-FC_228x110

 

The IT Channel Company: ‘blijf ontwikkelen’

Eén van de nieuwste partners van de SMA is The IT Channel Company (TICC), dat ‘alles net even anders dan anderen doet’. Louis Rustenhoven, Chairman of the Board: “Wij ondersteunen onze klanten op het gebied van ICT en hebben een oplossing voor alle commerciële vraagstukken die er in deze bedrijfstak leven: bijvoorbeeld op het gebied van cloud en online marketing. Maar wij gaan een stapje verder in onze begeleiding en coaching en nemen ook verantwoordelijkheid voor de ‘executie’. De kennis en ervaring van onze consultants is voor veel ICT bedrijven een (bewezen) meerwaarde. Bovendien richten wij ons uitsluitend op deze markt en hebben daar dus veel ervaring mee. SMA relaties met een vraagstuk over direct en indirect sales in de ICT helpen we graag!”

 

samenwerking IT Channel Company SMA Louis Rustenhoven Eiso BleekerLouis Rustenhoven kwam in 2013 vanuit een ander dienstverband voor het eerst in aanraking met de SMA. “Dat was bij de verkiezing voor de Commercieel Directeur van het Jaar 2013. Ik eindigde op de tweede plaats. Wat mij direct opviel bij de SMA was de omvang van het netwerk. En de interessante bijeenkomsten die worden georganiseerd, waarbij alle facetten van sales worden belicht. Dit is voor ons enorm interessant. Sales is namelijk continu in ontwikkeling en de SMA biedt volop mogelijkheden om bij te blijven en nieuwe kennis op te doen. Door het contact met andere salescollega’s kom je te weten wat er bij hen speelt. Eigenlijk krijg je op deze manier een kijkje in andere branches. Waar lopen zij tegenaan en welke oplossingsrichting kiezen ze? Dit reflecteren wij weer op onze eigen organisatie en zo blijven wij onszelf verder verbeteren en ontwikkelen. Daarnaast biedt de SMA kansen om je netwerk verder uit te breiden en te versterken. Dat is in onze branche belangrijk omdat we steeds meer in samenwerkingsverbanden actief zijn. Sales verandert en ook de klanten veranderen. Er vindt overal en op veel manieren al interactie plaats. Nog ruim voordat je echt met iemand om tafel zit. Dat maakt dat je tijdens zo’n gesprek goed moet weten waar jouw toegevoegde waarde voor de klant kan liggen en dit ook duidelijk moet weten te presenteren. Sales draait vandaag de dag om een grondige voorbereiding.”

 

Verenigingsmanager Eiso Bleeker, geeft vervolgens aan: “The IT Channel Company, doet het inderdaad net even anders dan anderen. Een daarmee is het een mooie uitbreiding van het ledenbestand. Hierbij springt hun aanpak op het gebied van indirecte sales direct in het oog. Zij doen dit op een andere verfrissende manier. Vanuit de SMA liepen wij al een tijdje rond met de gedachten om een peergroup te beginnen op dit gebied. Door deze samenwerking zullen we in 2017, hier een start mee maken. Op deze manier zullen onze leden eveneens van elkaar kunnen leren op het gebied van partnermanagement en distributiemanagement. Bij vele van onze partners zijn dit vraagstukken waar ze mee worstelen. Door dit samen met, The IT Channel Company, dit op te pakken, hebben we wederom de mogelijkheid voor onze leden om kennis en kunde op een speciaal deelgebied met elkaar te delen. Kijk erg uit naar deze samenwerking.