Masterclass Sales Event 2016, Carola Rodrigues : S³ = A+C² ©

S³ = A+C² ©      (Social Sales Strategie = authenticiteit + character en competence)

 

Weg met de oude, asociale verkooptrucs. Weg met het leuren, cold calling activiteiten en het idee dat jij als salesprofessional een rol moet aannemen om aan te sluiten bij je klant. Het is tijd dat trucs plaatsmaken voor verkopen vanuit verbinding. Vanuit echtheid.

 

SMA Profielfoto Carola Rodrigues Sales Event 2016 Masterclass

 

Wat houdt die authenticiteit in? Jij als Personal Brand staat centraal: jij die waarde creëert, jij die de connectie aangaat met je doelgroep (prospects) vanuit je authentieke ‘ik’. We zijn allemaal authentieke wezens, dat kun je niet worden, dat ben je al. Het gaat er dus niet om dat je authentiek leert te worden, maar dat je leert te handelen op een manier die echt bij jezelf past. Durf je visie over je vakgebied te delen en durf je kennis te delen in de markt. Be a thought leader. En voer een ‘geen angst voor concurrentie’ beleid binnen je eigen rol.

  

 

Met de Social Selling Strategie maak je dus op een oprechte en authentieke manier de verbinding met je prospects. Thought leadership, kennis delen en de communicatie met je doelgroep gebeuren eerst online, vervolgens ga je erna toe. Het inkoopproces is namelijk veranderd. Zo’n 70% van de C-level functies gebruikt social media ter ondersteuning van het inkooptraject. Ben jij niet online te vinden, dan sta je straks niet op de shortlist. Maar nog veel belangrijker: dan mis jij de kans om écht aan te sluiten bij de behoeften van jouw klant. Door Social Selling kom je warm binnen bij jouw prospects, is er al vertrouwen gecreëerd en ga je dus op een andere manier zaken doen.

 

Tijdens deze masterclass deelt Carola de 3 belangrijkste lessen over Social Selling met jou. Ook lukt het haar in dit uur om jou (weer) meer vanuit je authentieke kracht te laten handelen. Stel je ervoor open, toon moed en durf de verandering te omarmen!

 

SMA Profielfoto Carola Rodigues Masterclass Sales Event 2016Carola Rodrigues is ondernemer, spreker, auteur en dromer. Als eigenaar van Lagosto (www.lagosto.nl) en Salesgens ((www.salesgens.com/challengesocialselling) begon ze zo’n drie jaar geleden met Social Selling, als een van de eersten binnen haar vakgebied. Het is Carola haar missie in 2016 om Nederland kennis te laten maken met Social Selling, zodat iedere professional op een andere manier leert verkopen. Ze denkt sterk in concepten en heeft een neus voor innovaties en trends in het sales-en marketingvak. Op dit moment organiseert zij een online Social Selling Challenge waar honderden mensen aan meedoen. Zij brengt hier de online en offline wereld samen en deelt haar kennis met de deelnemers op dit gebied.

 

Ruim negen jaar adviseert en ondersteunt zij veel bedrijven en hun mensen bij de implementatie van strategische sales-en marketingvraagstukken en helpt zij bij het aanscherpen van hun salesvaardigheden. Zij kan als geen ander de mindset van mensen veranderen. Carola brengt mensen en organisaties en beweging. Ze gelooft in authenticiteit en dat je je dromen kunt waarmaken!

 

In haar vrij uren sport ze graag; strong viking runs en kickboksen. Ze schrijft veel artikelen en verhalen en thuis geniet ze van haar jongens.

 

Op YouTube, is nog een interessant filmpje te zien over deze MasterClass

Sales motto's

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen

Diana Smith

Business Development Partner

“It takes two to tango”

Meer lezen

Yoran Boshart

Accountmanager

“Als cultuurkameleon maak je het verschil”

Meer lezen