Highlights, SMA Zuid West Brabant : de impact van een snel veranderende (VUCA-)wereld op sales!

In Breda bij CM aangekomen zien wij een van buiten mooi en modern kantoorgebouw. Deze vrijdagmiddag (7 april) is CM de gastheer van het eerste SMA event van de nieuwe regio Zuid-West Brabant. Samen met collega bestuursleden Eric Fransen (CM) en Mehmet Genc (Avans Hogeschool) organiseert voorzitter Loek Worm (BrainCompass) dit event over de impact van de snel veranderende (VUCA-)wereld op het sales vakgebied.

 

Binnen worden wij direct, zoals je in het Zuiden mag verwachten, gastvrij ontvangen en uitgenodigd in de bistro van CM. Met ruim 60 salesmanagers en sales professionals van onder andere ALD Automotive, Copaco DC, Handelsbanken, ING, Regardz, SAP, Vodafone/Ziggo en YACHT, is het een erg goede opkomst.

 

Na kort kennis te hebben kunnen maken met een paar collega salesmanagers werden wij uitgenodigd om boven in de Inspiration Room van CM plaats te nemen voor de start van het inhoudelijke programma. Na een korte aftrap van SMA verenigingsdirecteur Eiso Bleeker werd het spreekwoordelijke stokje overgedragen aan het nieuwe driekoppige bestuur van SMA Zuid-West Brabant. Vanuit het bestuur neemt Loek ons mee in hoe hij met de SMA in contact is gekomen en de doelstelling om sales als vakgebied binnen de regio op de kaart te zetten. Het bestuur vraagt ons om nog actief mee te denken en nieuwe initiatieven aan te dragen voor nieuwe events in de regio.

 

Inhoudelijke programma

 

Leuk aan de opzet van dit programma is dat er gekozen is voor een ‘anchormen’ om de sprekers in te leiden en natuurlijk het debat te stimuleren en hiermee het maximale uit de sprekers en de gemêleerde groep te halen. Henk Groeneveld krijgt deze rol van Loek toebedeeld en neemt dan ook hierbij de regie in handen.

 

De eerste spreker van deze middag is Gilbert Gooijers, de oprichter en eigenaar van CM. Nadat Henk hem heeft geïntroduceerd blijkt vrij snel hoe disruptief en tevens ‘onheilspellend’ zijn boodschap is over deze snel veranderende (VUCA-)wereld. Op een inspirerende maar tevens voor vele confronterende wijze neemt Gilbert de groep mee in de ontwikkelingen en de impact van technologie op hedendaagse business (modellen). Termen en concepten als API’s, BOTS, IOT, OTT en Platforms komen in een wervelwind voorbij.

 

Het meest ‘onheilspellende’ is echter wel dat het einde voor iedereen ouder dan 35 jaar wordt voorspeld als je echte disruptie wil nastreven.

 

Na scherpe vragen uit het publiek, die overigens ook weer net scherp beantwoord werden, heeft Henk de tweede spreker aan ons voorgesteld. De Chief Commercial Officer van BNP Parisbas Cardif, Marieke van Zuien, heeft in de afgelopen twee jaar de gehele commerciële organisatie afgebouwd en samen met het nieuwe sales team en de klant hard gewerkt aan de nieuwe propositie die het succes van BNP Parisbas Cardif voor de komende jaren moet borgen. Voor veel aanwezige is dit blijkbaar een herkenbare situatie want de vragen en discussie kwamen gedurende Marieke haar presentatie goed op gang.

 

Ter afsluiting worden beide sprekers nog door Henk gevraagd om voor de groep te komen en heeft hij beide – uiteenlopende – wereldbeelden met zeker ook  overeenkomsten aan elkaar verbonden. De zaal is overladen met nieuwe inzichten en merkbaar geïnspireerd. Natuurlijk krijgen de sprekers namens het bestuur een uniek en passend geschenk, ‘When digital becomes human’ aangeboden alvorens wij in een korte rondleiding krijgen langs de meest geavanceerde technische afdelingen en voorzieningen van CM.

 

Avondprogramma

 

Ter voorbereiding op een gezellig ‘avondje NAC’ is de bistro van CM omgetoverd in een mediterraan restaurant waar wij allen onder het genot van een drankje heerlijk kunnen eten en natuurlijk netwerken. Vlak voor het vertrek naar NAC worden wij vanuit de sportmanager van CM nog inhoudelijk bijgepraat over de laatste voetbalontwikkelingen van NAC.

 

Als afsluiting van dit meer dan succesvolle SMA event werden wij wederom warm verwelkomt in de skybox van CM. Hier werd het netwerken met de sportieve afleiding van een voetbalwedstrijd gecontinueerd. Al mocht de sportieve prestatie helaas uitblijven blijft dit gehele event laat een zeer goede indruk achter en laat de waarde van het SMA netwerk in optima forma zien!

 

Voor een goede impressie van deze bijeenkomst, verwijzen we naar een groot aantal foto’s die zijn gemaakt tijdens eerste succesvolle aftrap van SMA Zuid West Brabant.

 

 

 

 

 

Sales motto's

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen

Diana Smith

Business Development Partner

“It takes two to tango”

Meer lezen