Highlights, SMA Noord : Sales Café over Customer Journey (28 februari 2017)

Dinsdagavond 28 februari 2017 hadden we weer een interessante bijeenkomst over De persoonlijke Customer Journey. Het verhaal werd gehouden door Roel Kiers. We begonnen met een korte introductie van Sander Bennink. Sander neemt het voorzitterschap voor regio Zwolle over van Goeran de Pater als Ton Donderwinkel.

 

Roel opende met de vraag: “Wat voeg JIJ toe”. Als voorbeeld gebruikte hij een Collega-Trainster; De vraagstelling was; Ga je voor een 8 ½ of leiden je acties/activiteiten tot een blijvende gedragsverandering bij je cursisten. Dat laatste is natuurlijk wat je wilt.

 

28 februari 2017 Sales Café Customer Journey Roel KoersVervolgens had Roel het over de binnenkomst van “het hoofd”; daarmee doelde hij op het verschil tussen gevoel en ratio. In een oefening probeerde hij dit duidelijk te maken. Aandacht; aandacht; aandacht, het gaat volgens Roel om aandacht voor de klant en het aanpassen van je acties daarop. Zijn stelling was dat eten verbroederd en dat je bij de keuzes van restaurant en eten, je goed je klant moet inschatten. Vluchten of vertrouwen? Durf jezelf af te vragen; Wat voeg ik toe? En durf dit dan ook in getallen (cijfer, percentage of anders) uit te drukken! 

 

 

Vervolgens stelde Roel de zaal 3 vragen:

1)     Waarom moet iemand, met een probleem dat ik goed kan oplossen, mij bellen.

2)     Wat verteld de klant over jouw/je bedrijf als een prospect belt

3)     Kun je een waarde, die voor de ander in een vakje te plaatsen is, je toegevoegde waarde helder aangegeven.

 

De zaal (bestaande uit 34 genodigden!) had per vraag 1 minuut de tijd om hierover na te denken. Daarna werden deze gezamenlijk besproken. Kernboodschap; hoe ver reikt je invloed/impact voor de profilering van jezelf/je bedrijf. Of in de woorden van Roel: “Eerst de vent dan de tent” en “Eerst het wijf dan het bedrijf”.

 

28 februari 2017 Sales Café Customer Journey Sander BenninkWederom een leerzame bijeenkomst waar de genodigden weer aan het denken werden gezet over hun eigen bijdrage. Tenslotte: We waren weer te gast bij het Deltion College dat zoals altijd ons weer gastvrij heeft ontvangen. We hadden een keurige ontvangst met drankje en hapje en na afloop gingen we met z’n allen weer eten in de fantastische restaurants van het Deltion College. Deze restaurants worden uitgebaat door de studenten zelf die dat met veel enthousiasme doen! Ik merk dat dit door alle deelnemers heel erg gewaardeerd wordt ook omdat je tijdens het diner de gelegenheid hebt rustig bij te praten met je tafelgenoten. Zoals Roel al aangaf “eten verbroederd”.

Sales motto's

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen

Diana Smith

Business Development Partner

“It takes two to tango”

Meer lezen