Highlights, SMA Noord : Op bezoek bij NNZ

Op 19 september waren we te gast bij NNZ. De partij in Nederland voor verpakkingsoplossingen voor agrarische en industriële markten wereldwijd. Eiso Bleeker, verenigingsmanager van de SMA, opende de bijeenkomst door de meer dan 35 aanwezige SMA Leden van harte welkom te heetten. In zijn opening stond hij eveneens stil bij het komende SMA Noordz Sales Event, dat op 16 november zal plaatsvinden. Wederom in MartiniPlaza in Groningen. Hij vroeg vervolgens de aanwezigen om goed te kijken of er nog eventuele goede Young Sales Professionals in de omgeving zichtbaar zijn. Het is namelijk nog mogelijk om deze te nomineren voor de verkiezingen, die samenhangen met het regionale Sales Event.

 

SMA Noord NNZ Paul Vrieling John Teitsma Goeran de Pater Ernst WallingaNa de opening nam, algemeen Len Boot, het woord om eveneens iedereen welkom te heetten bij dit Groningse bedrijf. Hij vertelde de aanwezigen over het ontstaan van het 92-jarige oude familiebedrijf, waarbij er gewerkt werd met statuten waaraan de familieleden die in het bedrijf willen werken moeten gaan voldoen. Hij gaf vervolgens het stokje over aan Alies Gonlag, de eindverantwoordelijke voor marketing en innovatie. Zij ging in haar verhaal in op  o.a. de visie, strategie van het in 1922 opgerichte bedrijf. In het vervolg van haar presentatie stond ze enerzijds stil bij de wijze waarop men waarde creëert bij haar klanten en anderzijds de aanpak van NNZ op het gebied van innovatie. In haar afsluiting ging ze verder in op de organisatie in de 18 landen waar ze vertegenwoordigd zijn en ze gaf aan inkijk in het productportfolio van NNZ.  Verdere informatie is te vinden in de gekoppelde presentatie.

 

Na deze gepassioneerde woorden, was het tijd voor een rondleiding, zodat de aanwezigen met hun eigen ogen konden gaan aanschouwen wat zojuist ter ore was gekomen. Na deze indrukwekkende tocht door het magazijn van NNZ was het tijd om te pauzeren, zodat er gegeten kon worden en dat de aanwezigen konden gaan netwerken. Na deze nuttige onderbreking nam, de nieuwste generatie in het bedrijf het over. Dit was Roos van Vugt. Zij is een nazaat van de familie en tevens de salesmanager die verantwoordelijk is voor de industriële klanten.

 

SMA Noord NNZ Roos van VugtRoos ging in haar verhaal verder in op de wijze waarop de commerciële organisatie bij NNZ functioneert. Allereerst stond ze stil bij de kernwoorden, die de salesorganisatie van NNZ goed typeren, te weten : Daad’kracht’, doorzettingsvermogen, teamwork – samen, een plan, de juiste middelen en de leider. Vervolgens ging ze verder in op de manier van werken van de commerciële organisatie. Dit deed zij aan de hand van een tweetal cases, waarbij op een natuurlijke wijze duidelijk werd op welke wijze NNZ met klanten omgaat en hoe men toegevoegde waarde aan hun producten toevoegt. Tevens werd goed zichtbaar, dat sales een belangrijk radartje in het geheel is, maar absoluut niet zonder de andere disciplines kan functioneren. Bij NNZ is sales echt een team-aangelegenheid.

 

Het verhaal van Roos, ging naadloos over in de twee stellingen die vervolgens aan de groep werden voorgelegd. De eerste had betrekking op de digitale veranderingen die op NNZ af komen, en op welke manier ze daarmee om zouden moeten gaan. Hier ontstond een leuke en levendige discussie over de nieuwe wereld en de rol van NNZ hierin. De tweede stelling, werd gaande weg eigenlijk in de discussie over de eerste getrokken. Hierbij wilde men graag weten, waarom men bij NNZ zou moeten kopen. Roos/Alies bedankten vervolgens de deelnemers voor hun nuttige inbreng. Daarna was het, het woord aan de voorzitter van SMA Noord, Goeran de Pater, om NNZ te bedanken en de aanwezigen nogmaals te wijzen op 16 november het SMA Noordz Sales Event, maar ook op de eerstvolgende bijeenkomst op 3 oktober, bij Payt. De huidige shirtsponsor van FC Groningen.

Sales motto's

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen

Diana Smith

Business Development Partner

“It takes two to tango”

Meer lezen