SMA Sales Café 24 maart 2011

Bijeenkomsten

Hoe komt het dat sommige getrainde en ervaren verkopers zo goed in staat zijn om transacties succesvol af te sluiten? Het salesteam heeft het niet altijd gemakkelijk. Zij worden op de verkoopcijfers aangesproken en als er minder wordt verkocht hebben juist de verkopers hier ook zelf emotioneel last van. De kick haal je ten slotte vooral uit het binnenhalen van een nieuwe deal of nieuwe klant. Als dit lukt, geeft dat een enorme boost aan je motivatie en zelfvertrouwen. Welke oorzaak ligt ten grondslag aan het hebben van succes in verkoopsituaties? De oplossing ligt onder meer in het leren omgaan met zelfbewuste emoties in het verkoopproces. Het helpt als je beter begrijpt hoe je in elkaar zit en hoe je je gedrag kan beïnvloeden. Het helpt als je jezelf in een helder kader plaatst en je meer kan ontspannen tijdens verkoopgesprekken. Zo ga je al snel beter om met lastige situaties, maak je je minder druk en blijf je toch scherp! Onmgaan met die zelfbewuste emoties kun je overigens leren en trainen. Door daar energie in te steken, zal de passie vanzelf volgen. En dat werkt fantastisch, niet alleen voor de verkoper zelf, maar ook voor de klant. Maar het beschikken over een juiste mindset en goede vaardgiheden, is een essentiële basis maar is niet altijd voldoende.

Wat wél werkt is een aanpak waarin alle mensen die verantwoordelijk zijn voor verkoop als team zich sterk gaat maken voor het verbeteren van de resultaten met aandacht voor:
    * de gezamenlijk bepaalde doelstellingen en de energie die ze geven (inspireren ze, motiveren ze?)
    * de rol van de sales manager (leiderschapskwaliteiten)
    * de Mentale verkoopkracht van de mendsen in de sales (passie, lef en daadkracht en dus het managen van de eigen emoties)
    * de aard van het klantcontact en de visie op excellente klantbediening (oprechtheid, werkelijk van dienst willen zijn)
    * een gedisciplineerde follow-up structuur waarin voortgang en ontwikkeling van resultaten wordt gemonitord

Het Sales Café zal worden begeleid door Bas van Oevelen, Twan Bijsterveld en André Prins van VDS Training Consultants

Graag nemen zij jullie tijdens dit Sales Café mee op welke manier er een duurzame resultaatverbetering voor uw bedrijf gerealiseerd kan worden.

Programma:
17.00 uur Ontvangst met broodjesbuffet
17.30 uur Start bijeenkomst
19.30 uur Netwerkborrel

Locatie:
Hotel Vianen
Prins Bernhardstraat 75
4132 XE  Vianen

 Bas van Oevelen
Sinds 1996 levert Bas in (internationale) advies- en trainingsopdrachten een bijdrage aan de ontwikkeling van mensen en organisaties. Organisaties, zoals GEA, ABN AMRO, Rabobank International, TNT, Unilever, Deloitte en AEGON hebben zijn bijdrage als zeer positief ervaren. Mensen laten groeien, hen motiveren en enthousiasmeren vanuit inhoud zijn voorbeelden van drijfveren.

Zijn expertisegebieden zijn interim management, advieswerk en trainingsopdrachten, waarin de ontwikkeling van leiderschap & managementvaardigheden, commercie & klantgerichtheid centraal staan. Als competentie consultant, interim manager en momenteel Business Development Manager bij VDS Training Consultants is zijn huidige focus gericht op het vertalen van strategie naar concreet wenselijk functiegerelateerd gedrag met name in sales omgevingen die sterk in verandering zijn.

 André Prins
Sinds 1999 staat het realiseren van ontwikkeling (verbetering/verandering) op individueel en/of collectief niveau centraal in André zijn carrière. Zijn focus is gericht op bewustwording en inzichtvergroting, opdat het individu/collectief zelfstandig (en vanuit intrinsieke motivatie) in staat wordt gesteld te werken aan structurele verandering en verankering van gewenst gedrag en gewenste vaardigheden. In zijn aanpak streeft André ernaar de individuele deelnemer op maat te bedienen. Dit realiseert hij met name door het creëren van een persoonlijke ‘match’, o.a. door aan te sluiten op het belevingsniveau van de deelnemer(s). André hanteert een open, directe stijl van communiceren waarin vooral met humor, confrontatie en verbeeldingskracht ‘het verschil wordt gemaakt’.

 Twan Bijsterveld
Twan Bijsterveld wordt gedreven om mensen en bedrijven succes te laten beleven. Hij is pas echt tevreden als hij heeft bijgedragen aan een duurzame in kennis, vaardigeheden en gedrag van mensen en organisaties. Momenteel is hij binnen VDS werkzaam als Cliënt Service Director en daarmee verantwoordelijk voor alle bestaande relaties.

In het verleden heeft Twan in commerciële functies gewerkt bij o.a. ABN Amro, Delta Lloyd en Nuts Verzekeringen.

Klik hier om je aan te melden.

SMA bijeenkomsten

Hall of Fame