Connect

De SMA is een bloeiende vereniging die bekend staat om haar vele bijeenkomsten. Ze worden jaarlijks verspreid over heel Nederland georganiseerd. De SMA-activiteiten zijn bijzonder interessant: er staat altijd een relevant thema/onderwerp centraal en bovendien vinden ze plaats op mooie locaties in Nederland. Natuurlijk is er volop ruimte om te netwerken. Zo’n ideale mix van kennisdeling en ontmoeting past Salesprofessionals prima en wordt dan ook zeer gewaardeerd.

 

De SMA organiseert jaarlijks circa 60 bijeenkomsten. Ze variëren qua inhoud van een ronde tafel discussie en bedrijfsbezoeken tot grote evenementen (Sales Event) met 600 deelnemers. De bijeenkomsten bieden de mogelijkheid om inspiratie op te doen en kennis te vergaren. De opgedane ervaring kun je vaak de volgende dag al in de praktijk brengen. Zowel voorafgaand als na afloop van het inhoudelijke programma, is er volop gelegenheid om met collega’s uit het salesvak over de verworven kennis van gedachten te wisselen.

 

De SMA onderscheidt de volgende bijeenkomsten:

 

Sales Café

 

Deze avonden worden ingevuld met praktische onderwerpen en thema’s, die door de deelnemers direct kunnen worden toegepast in het dagelijks proces en/of interactiemomenten met de klant. Sales Café bijeenkomsten zijn vooral bedoeld voor accountmanagers, die tal van handige tips en trucs krijgen aangereikt. Deze handvatten worden verzorgd door ervaren trainers van gerenommeerde trainingsbureaus én door collega’s uit het vakgebied.

 

Salesmanager in de Keuken

 

Bij deze bijeenkomsten zijn we altijd te gast bij een bedrijf, waarbij het gevoerde commerciële beleid van het gastbedrijf altijd het hoofdbestanddeel is van het bezoek. In de meeste gevallen is de commercieel directeur aan het woord en gaat hij of zij tijdens de sessie in op de inrichting van de salesorganisatie en/of de manier waarop deze functioneert. Dit ‘kijkje in de keuken’ is voor veel aanwezigen het hoogtepunt van deze bijeenkomsten. Er wordt aandacht besteed aan onderwerpen als funnel management, cross- en upsell methodieken en de inrichting van het salesteam. Opgedane ervaringen leiden vaak direct tot nieuwe inzichten en wordt ook regelmatig snel toegepast in de praktijk op het eigen werk. Deze bijeenkomsten worden in de regel afgesloten met een boeiende rondleiding door het bedrijf en een netwerkborrel.

 

SMA Forum

 

Het SMA Forum is het soort bijeenkomst waar twee werelden elkaar vinden: wetenschap en theorie enerzijds en de praktijk anderzijds. In deze bijeenkomsten staan strategische onderwerpen uit het salesvak centraal. Ze worden traditiegetrouw geopend door een spreker, die vanuit de wetenschappelijke/theoretische kant zijn zienswijze op het centrale onderwerp geeft. In dit betoog zal eveneens aandacht zijn voor de trends en ontwikkelingen aangaande dit onderwerp. Vervolgens worden er professionals, die dagelijks in het werkveld op strategisch niveau met dit onderwerp van doen hebben, aan het forum toegevoegd. Aan de hand van een aantal stellingen volgt er een interactieve sessie, waarbij het gekozen onderwerp vanuit verschillende gezichtspunten bekeken zal worden.

 

Klik hier voor een overzicht van het archief van het SMA Forum

 

Sales Event

 

Met een gemiddelde van 600 bezoekers staat Hét Sales Event bekend als het meest indrukwekkende en grootste Salesevenement in zijn soort in Nederland. Bij iedere editie van Hét Sales Event staat er een thema centraal en de diverse workshops en Masterclasses van die dag staan ook in het teken van dit thema. Naast deze inhoudelijke interessante sessies zijn er optredens van nationale en internationale keynote sprekers. De hoogtepunten van de dag zijn ongetwijfeld de verkiezingen, die in een aantal categorieën gehouden worden en waar de Commercieel Directeur, de Senior Sales Professional en de Youngs Sales Professional van het Jaar gekozen worden. Na een grondige selectieprocedure door gerenommeerde partners van de SMA, blijven in elke categorie drie genomineerden over. Zij worden ondervraagd door de vakjury en houden een salespitch voor alle deelnemers van Hét Sales Event en een flink aantal genodigden. Alle circa 600 aanwezigen in de zaal, oefenen directe invloed uit op het eindoordeel, door middel van een professioneel opgezette zaalstemming.

 

Het Sales Event vindt altijd plaats op een schitterende locatie, waarbij de ‘sleur van alle dag’ snel vergeten is en deelnemers met volledig nieuwe energie weer naar huis gaan. In de afgelopen jaren waren we te gast bij Grand Hotel Huis ter Duin, een unieke locatie aan het strand in Noordwijk.

 

Klik hier voor een overzicht van de Sales Events van de laatste jaren.