DPD

Logo DPD

DPD Pakketservice zorgt er dagelijks voor dat 3,3 miljoen pakketten hun eindbestemming bereiken, zowel bij consumenten als bij bedrijven. Om dit te kunnen realiseren, beschikt DPD over het sterkste internationale netwerk over de weg en is daarmee een van de grootste logistieke dienstverleners van Europa. DPD levert diensten zowel binnen Nederland als internationaal en is marktleider in pakketvervoer over de weg vanuit Nederland naar Europa.

 

Het DPD-netwerk in Nederland is voor 100% eigendom van GeoPost. Dit is een dochteronderneming van de Franse La Poste Groep en de tweede pakket- en expressdienstverlener van Europa. Wereldwijd werkt DPD vanuit 800 locaties in 40 landen. In Nederland staan ruim 1.200 mensen klaar om klanten te bedienen. Hierbij werkt DPD vanuit negen vestigen. De bewuste keuze voor een decentrale structuur zorgt ervoor dat DPD dichtbij de klant staat en makkelijk toegankelijk is.

 

Onze geschiedenis ligt bij Business-to-Business zendingen. Nu het aantal inkopen via internet steeds verder toeneemt, zien we een groeiende behoefte in de markt ontstaan: de Business-to-Consumermarkt wordt steeds belangrijker. Met ons sterke internationale netwerk en onze ervaring kunnen wij bijdragen aan het succes van e-commerce en een brug slaan tussen de webshops en de consument. Deze nieuwe rol vraagt om aanpassingen binnen onze organisatie, want als onze klant verandert, veranderen wij mee.

 

Het is ons doel om de wensen van de ontvanger te vertalen naar flexibele bezorgoplossingen die we webshops kunnen aanbieden. Daarom werken we aan allerlei ontwikkelingen die daaraan kunnen bijdragen. Denk hierbij aan een geïntegreerd internationaal netwerk van ParcelShops met 1.400 locaties in de Benelux, 6.000 in Duitsland en meer dan 7.000 in Frankrijk. Zo kan een ontvanger zelf kiezen of hij zijn pakket thuis wil ontvangen of zelf op wil halen bij een locatie dicht bij huis. Ook hebben we dit jaar Predict 1 uur geïntroduceerd. Daarmee informeren we ontvangers op het uur nauwkeurig wanneer we het pakket komen leveren.

 

DPD houdt van een persoonlijke benadering en kijkt graag naar de mensen achter de zending. Daarnaast  hebben we het milieu hoog in het vaandel staan. We nemen onze verantwoordelijkheid om de belasting op het milieu en onze planeet tot het minimum te beperken. Ons streven is om nadelige effecten van onze bedrijfsvoering op het milieu te reduceren of zelfs te voorkomen. Een goed voorbeeld hiervan is Total Zero, een initiatief van DPD om CO2-neutraal te werken. Met Total Zero garandeert DPD dat elk pakket CO2-neutraal wordt vervoerd, zonder dat klanten hier extra voor betalen. We zien deze reductie van CO2 niet alleen als uitdaging, maar ook als uitgelezen kans om onszelf positief te onderscheiden in de wereld van pakketvervoer.

 

Bij DPD zijn we ervan overtuigd dat elk pakket dat we versturen bijzonder is. Het heeft namelijk een betekenis voor een persoon, een organisatie, of misschien voor een hele industrie. Er is altijd iemand die het pakket verwacht en die persoon, de ontvanger, staat bij ons centraal. Dat zie je terug in onze manier van werken.

 

DPD is een groeiend bedrijf, met een groeiende ambitie. De klant staat bij ons altijd centraal. En door scherp te blijven kijken naar zijn behoeften en zijn wensen, bereiden we ons verder voor op onze toekomst.

 

DPD (Nederland) B.V.

Postbus 302

5680 AH Best

T: 0499-339900

I: www.dpd.nl

E: info@dpd.nl