Altuïtion

logo Altuïtion

Word jij de Klantheld® in de Customer Journey?

 

Klantbeleving Centraal

In bijna alle businessplannen staat te lezen: ’Bij ons staat de klant centraal’. Organisaties die een stap verder zijn op het gebied van Customer Experience Management zetten de klantbeleving centraal. Dat klinkt ingewikkelder dan ‘de klant centraal stellen’, maar dat is het niet: ‘de’ klant bestaat niet, zijn beleving des te meer. Sterker nog: er is in de praktijk sprake van een enorme gemeenschappelijkheid in de (onbewuste) beleving van klanten rondom merken, processen, producten of thema’s; we denken dat we allemaal unieke wensen en behoeften hebben, maar uit diverse studies blijkt dat hoe dieper je in de (grotendeels) onbewuste klantbelevingswereld duikt, hoe meer gemeenschappelijkheid in beleving je op het spoor komt. Onuitgesproken verwachtingen, drijfveren en blokkades t.a.v. merken, dienstverlening en producten die we als mensen blijken te hebben, worden duidelijk. Dat is ideaal voor organisaties die het verschil willen maken in (emotionele) klantbeleving.

                              

Bijeenkomst, 3 september : cover van het boekKlanthelden®

Om doorbraken in klanttevredenheid, loyaliteit en aanbevelingsgedrag re realiseren zullen klantverwachtingen overtroffen moeten worden en is emotionele beleving en impact in klantrelaties noodzakelijk.

 

Klanten die zó enthousiast zijn over en organisatie dat ze er bij wijze van spreken een tatoeage van zouden willen laten zetten?! Zo’n organisatie is een Klantheld®! Klanthelden® zijn 9+ ervaringen, serviceprocessen, medewerkers, teams of zelfs complete organisaties die klanten emotioneel ‘raken’. Met een hoge loyaliteit, exceptionele (9+) klanttevredenheid, spontaan aanbevelingsgedrag en commercieel resultaat als logisch gevolg.

 

 

Customer Journey –

van silo’s naar een klantgerichte keten van sales, service, marketing en operations

Organisaties laten veel commerciële ruimte onbenut, omdat ze niet goed weten wat hun klanten werkelijk beweegt. Salesprofessionals en marketeers vinden klanten soms ongrijpbaar en zoeken naar meer grip; klanten voelen zich nauwelijks begrepen en vinden dat onbegrijpelijk. De sleutel ligt in begrip van en inleven in de emotionele belevingsreis van de klant; de Customer Journey.

 

Ben je geïnteresseerd in deze innovatieve, waardecreërende methodiek? Neem dan contact op met Altuïtion, de Nederlandse marktleider op het gebied van Customer Experience Management en Customer Journeys. Berry Veldhoen of Stephan van Slooten zijn direct bereikbaar (via 073–6469393) om in een eerste (telefonische) kennismaking de relevantie van mogelijkheden en commerciële resultaten voor jouw organisatie te verkennen.

Tot ziens! 

 

 

Maya Angelou: “I’ve learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.”