Archief : SMA Noord18 september 2013, Sales Café over CRM

In het familiehotel in Paterswolde kwamen op 18 september zo’n 35 salesprofessionals bijeen voor een interessante forumdiscussie over de trends binnen CRM (Customer Relationship Management) en de invloed van onder meer Social Media op klantrelaties en het beheer daarvan.

 

Locatiefoto, Familiehotel Paterswolde

 

De bijeenkomst stond onder leiding van Mariëlle Dellemijn. Zij is oud-SMA bestuurslid en directeur van CRM excellence, dat bedrijven helpt om klanten te winnen, te binden en te behouden. CRM excellence heeft een uitgebalanceerd team van gedreven professionals en zorgt ervoor dat haar opdrachtgevers waardevolle relaties kunnen opbouwen en ontwikkelen met hun klanten. “CRM heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt en wordt steeds vaker vanuit een puur strategische invalshoek ingezet. Dat is een groot verschil met de ICT-functie die het vroeger had. Met en tussen de SMA-leden ontstond er een goede discussie. Die ging er voornamelijk over hoe je CRM ten volste kunt benutten in je bedrijfsvoering. Social Media platforms spelen daar een grote rol bij. Een aantal jaren geleden waren dat slechts grappige tools voor met name jongeren, maar ze hebben zich ontpopt tot serieuze manieren om klanten te bereiken en interactie met de klant op gang te brengen. Dat sluit natuurlijk aan bij de digitale wereld van nu én de enorme hausse aan informatie die we tegenwoordig tot onze beschikking hebben.

 

In vergelijking tot vroeger, waarin klantrelaties en CRM zich beperkten tot klantprofielen en contacthistorie hebben we toegang tot Instagram-beelden, meningen, bestelgedrag, LinkedIn-profielen, you-tube filmpjes en foradiscussies. En dat is nog maar een greep uit de mogelijkheden.

 

Nadat Mariëlle haar presentatie had beëindigd, gingen we verder met een discussie over dit interessante onderwerp. Naast Mariëlle namen Paul Berndsen (Deli XL) en Jacqueline Muurling (OAD) zitten in het panel. Bij de SMA-forumdiscussie kwam er een veelvoud aan vragen en voorbeelden naar boven over hoe deze ‘nieuwe’ mogelijkheden te hanteren én beheren. CRM blijft een boeiende materie.”

Sales motto's

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen

Diana Smith

Business Development Partner

“It takes two to tango”

Meer lezen