Archief SMA Midden 10 februari 2015: Salesmanager in de Keuken bij La Place

Logo La Place Partnerpagina SMA

 

 

 

Wegens de uitdaging bij het moederconcern V&D was het enige tijd onduidelijk of deze salesmanager in de Keuken wel doorgang zou hebben. Na de positieve berichten tijdens het weekend, gingen er ruim 30 personen naar deze Salesmanager in de Keuken bij La Place. Deze bijeenkomst vond plaats op de vijfde verdieping van de V&D in Hoog Catharijne in Utrecht. Vanaf deze plaats in het gebouw had je een schitterend uitzicht over de stad. Bart van den Nieuwenhof, CEO La Place, ontving ons aller hartelijks in een speciaal voor ons gereserveerd gedeelte binnen deze vestiging in de Domstad. Nadat iedereen aanwezig was, zijn we naar de speciale ruimtes binnen La Place gegaan, Ruimtes waar het mogelijk is om vergaderingen en andersoortige bijeenkomsten te houden. Een nieuwe beweging die La Place, onder de bezielende leiding van Bart is ingeslagen. Tijdens zijn presentatie zou hij hier nog op terugkomen.

 

Profielfoto Bart van den NieuwenhofNa de inleiding over zijn persoonlijke loopbaan, gaf deze oud directeur van Hunkemöller, dat hij bij La Place begonnen was omdat men graag iemand van buiten wilde hebben, die kennis en ervaring had in de Retail. Op deze manier konden ze van beide werelden profiteren. Bart gaf aan dat hij eerst een paar maanden “stage” had gelopen binnen La Place. Dit om te begrijpen en te voelen wat het bedrijf nu echt is. Tijdens deze periode deed hij een zeer belangrijke les op, namelijk dat de 40 miljoen jaarlijks over de vloer komende klanten geen idee had waar het merk nu eigenlijk voor stond. Dit terwijl men reeds op zo’n goede en verantwoorde manier bezig was met de bedrijfsvoering van La Place. Vervolgens gaf Bart het speelveld aan waarin hij met zijn bedrijf moest opereren. Enerzijds de concurrentie van het grote geld bij partijen als McDonalds en Subway en anderzijds dat een mens maar 800 gram aan eten tot zich kan nemen. Dit laatste heeft tot gevolg dat de cross en upsell mogelijkheden zeer beperkt zijn. En hij moest erg wennen, dat er geen uitgesteld verkoopmoment is. Bij zijn vorige werkgever, kon de aankoop wel een paar dagen later, bij La Place is dat niet het geval.

 

De belangrijkste vraag, die deze tweevoudige winnaar van de SMA Piet Heyn Award, had was waar de groei dan vandaan moest gaan komen, uitgaande van het feit dat er steeds minder bezoekers in de binnenstad zouden komen. Een belangrijk ingrediënt in deze vervolg stap was dat consumenten steeds gerichter en met een bepaalde functie naar een locatie toe gingen. De eerste stap was om het frequentiebezoek van huidige en nieuwe klanten te verhogen. Hiervoor heeft La Place een loyaliteitsprogramma geïntroduceerd en hebben ze de communicatie met betrekking tot het brand veranderd. Dit laatste kreeg veel meer de focus op het gebied van goede kwaliteit en gezondheid, en uiteraard de versheid van de producten. Bart vatte dit samen met de woorden : “Eten met geweten”.

 

SMA Midden 10 februari Salesmanager in de Keuken La Place Bart van den Nieuwenhof

 

Een volgende stap was om van oer-Hollandse keten naar internationale speler over te gaan. Dit werd vormgegeven door twee belangrijke uithangborden, nl. het winnen van het traject om het bedrijfsrestaurant van Google op het hoofdkantoor in Amerika te mogen invullen en het laten ontstaan van een restaurant op het vliegveld van Bali. Bart, de oud-podium kandidaat voor de Commercieel Directeur van het Jaar, gaf aan dat er zeer waarschijnlijk binnenkort nog een hele interessante opdracht bij zou komen. Hierover kan hij nog weinig zeggen, omdat ze bij de laatste twee partijen zaten voor deze deal. Binnenkort zou dit wel bekend worden.

 

SMA Midden 10 februari Salesmanager in de Keuken La PlaceTenslotte gaf Bart aan dat men ook de eerste stappen aan het zetten zijn op de zakelijke markt, en dat men hiervoor accountmanagement heeft ingericht om de bestaande en beschikbare ruimtes te verkopen, maar ook om te kijken of La Place als cateraar kan optreden bij grote evenementen, zoals de Lowlands of in Ziggo Dome. Tevens had hij een Joined Forces opgericht met Seats to Meet. Deze bewegingen hebben tot doel om te komen tot een zakelijk platform, waar het verbinden van mensen centraal staat. Hiervoor wordt binnenkort een online booking tool geïntegreerd in de website.

 

Na deze inspirerende sessie bood Bart ons nog de mogelijkheid om gebruik te maken van het La Place Restaurant, om te genieten van het heerlijke en gezonde eten. Vervolgens bleven de meeste aanwezigen nog om met elkaar te netwerken en van gedachten te wisselen over hetgeen ze zojuist hadden gehoord.

 

Lees meer informatie over La Place op de partnerpagina op de site van SMA. Tevens is het mogelijk om hier locaties/zalen te reserveren voor eventuele bijeenkomsten.

 

 

 

 

 

 

Sales motto's

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen

Diana Smith

Business Development Partner

“It takes two to tango”

Meer lezen

Yoran Boshart

Accountmanager

“Als cultuurkameleon maak je het verschil”

Meer lezen