Archief SMA Landelijk, 8 oktober 2015 : SMA Forum over Value Selling

SMA Forum Value Selling Rene de Backker Jurgen Hoogeveen

 

 

Op 8 oktober 2015 waren er bijna 100 sales professionals aanwezig bij het SMA Forum. Dit bijeenkomst werd samen met Mercuri International georganiseerd. Er stonden twee belangrijke thema’s op de agenda. Dit betrof Value Selling en Sales in het derde Millennium.

 

 

 

 

 

SMA Forum Value Selling Rene de Backker Jurgen Hoogeveen Thiemo van SpellenDe bijeenkomst werd afgetrapt door Jan Peter Smit. Hij gaf o.a. aan dat er op dit moment een aantal ontwikkelingen in de markt gaande zijn, waaruit blijkt dat momenteel 80 % van de bedrijven haar producten en diensten onder de daadwerkelijke waarde aan haar klanten levert. Deze bedrijven leveren daarmee veel te veel waarde voor te weinig geld. In de ogen van Jan Peter biedt Value Selling organisaties de mogelijkheid om de waarde van de geleverde producten en diensten beter te belichten. Hierdoor kan er een beter prijs worden gevraagd en zal er door deze bedrijven een betere marge kunnen worden gemaakt. Dat is de reden dat Mercuri International samen met de Universiteit van St. Gallen dit voorjaar onderzoek heeft gedaan naar Value Selling. Tijdens zijn presentatie heeft hij ons inzicht gegeven in de 7 successleutels van Value Selling in het derde Millennium. Zijn presentatie is op onze site beschikbaar. 

 

SMA Forum Value Selling Christian DevilezNa een levendige paneldiscussie en een kort pauze was het de beurt aan Christian Devillez. Hij is de Managing Director Mercuri Benelux. Christian gaf aan dat de wereld wezenlijk veranderd is in het afgelopen decennium, en dat deze beweging effect heeft op hoe commerciële organisaties met hun klanten moeten werken, en effect op de wijze waarop ze “verkopen”. De fundamenten van het traditionele verkoopproces (acquisitie afspraken, behoefte-analyse, offerte maken, prijs tegenwerping,  bestellingen opnemen, …) worden ter discussie gesteld. In veel gevallen zijn de traditionele technieken, die tot nu toe hebben gewerkt, niet altijd meer succesvol, met als gevolg dat de verhouding investering/opbrengst in gevaar komt. Het belangrijkste statement tijdens zijn presentatie was of verkoop, op de manier zoals wij deze nu kennen, in de toekomst nog wel zal bestaan. Zijn presentatie is eveneens terug te vinden op onze site.

Sales motto's

Salesmotto Luciën Kamps

Sales Director EMEA West Planon Software

Stop met interessant te doen, wees geïnteresseerd!

Meer lezen

Harjan van Velthuizen

Salesmanager bij HSO

“Verkoop zo, dat een klant morgen weer bij je wil kopen. Je relatie met de klant moet oprecht, inhoudelijk en op basis van wederzijds vertrouwen zijn.”

Meer lezen

Salesmotto Christian Vijn

Salesmanager Xebia

Win-Win of geen akkoord!

Meer lezen

Manon van Valenberg

Teammanager New Business & Customer Succes Management, Infoland

Vrijheid, vertrouwen en verbinding

Meer lezen

Bianca Keijzer

Salesmanager, Centraal Beheer

Speel geen spel, maar speel

Meer lezen

Pourya Dadres

Account Executive, Zoom Video Communications

Selling is a craft. Be(come) an artist

Meer lezen

Olivier Rebollo

Business Development Manager voor West Europa

“Mensen doen zaken met mensen”

Meer lezen

Roy Coomans

Accountmanager Industrie

“Ken je klant door en door en zorg ervoor dat je klant jou kent”

Meer lezen

Annemarie Engels

Community Manager

“Connecting people drives sustainable business growth”

Meer lezen

Diana Smith

Business Development Partner

“It takes two to tango”

Meer lezen